Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday 3 July 2012

Sama bunyi tapi lain makna

Saya baru beli subang baru.... menggantikan subang lama yang hilang sebelah. Dah 2-3 hari saya pakai subang tu and masa tengah lepak-lepak atas katil tengok tv... Daneen pegang telinga saya , katanya " mama atik?" sebab dia baru bertindik, saya kira dia tanya saya "mama sakit tak? ". Saya pun cakap dengan panjang lebar... "dulu masa baru bertindik memanglah sakit, sekarang dah tak sakit... dah lama kan jadi tak sakit pun". Wah sikit punya ke saya menjawab, sekali Daneen cakap lagi benda yang sama. Saya ulang jawapan saya" taklah, tak sakit pun"... eh dia ulang lagi statement tu... saya dah salah interpret niii... Ohh cantik ye.. thank you Daneen... dia puji subang tu cantik... kalo dia puji saya  yang cantik kan bagus... hehehe.

Daneen cakap macam sepesen je bunyinye, tapi lain makna... atik boleh jadi sakit atau cantik.... ucu boleh jadi susu atau tisu....hemm sebab dia selalunya sebut satu perkataan je, jadi tak bolehlah nak meneka melalui ayat... hahaha pandai-pandailah interpret sebelum siren berbunyi....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...