Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday 16 July 2012

Temujanji ketiga - Speech Therapist - part 1

Kali ketiga ini adalah temujanji dengan speech therapist (ST). Kali ini rawatan adalah dekat HUKM, sekali rawatan kena bayar RM15. Masa rawatan lebih kurang dalam 30-45 minit bergantung kepada keadaan budak, boleh fokus atau sudah meragam....

Sesampai di HUKM pagi tu, mood Daneen yang ceria ( sebab jadi anak tunggal... mama dan papa bagi sepenuh perhatian ye? ) tiba-tiba berubah. Ini gara-gara saya tidak benarkan dia bermain kat playhouse yang ada dekat tempat perkembangan kanak-kanak. Saya sebenarnya dah tersesat, punyalah HUKM tu besar and Mr H a.k.a my GPS ( Gua Punye Suami... hehehe) dropped we all berdua untuk parking kereta yang agak jauh dari main entrance. So rupanya bilik yang tertera pusat perkembangan kanak-kanak tu untuk budak-budak yang ada masalah lain. Masa saya termasuk bilik tu ada budak yang tgh bercakap  sorang-sorang dan buat bunyi bunyian .... macam down syndrome. Daneen perati je budak tu... dengan dahi berkerut-kerut.... saya cepat-cepat tarik Daneen keluar... takut nanti dia pulak keluarkan bunyi-bunyian... hehehe.

Masa nak keluar tu lah dia nampak playhouse tu and minta nak main.... saya tak benarkan... dia dah muncung... bad mood... saya berdebar-debar... hai macam mana nanti kalau dia buat hal dengan ST....

2 comments:

  1. W'salam tkt11,
    First kena minta dr kat klinik biasa buatkan refferal letter, lepas tu set appointment dengan pusat perkembangan knk2 under hukm di Bdr Tasik Sltn. Disitu nanti dr akan diagnose apa masalah Hana, kalau Speech delay macam Daneen, dr akan refer pula ke speech therapist di hukm Bdr Tun Razak... all the best... dont worry ya...Dannen skrg dah terlebih cakap.. saya pulak tak larat nak layan :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sis. Nak tanya, macam mana nak minta refer letter kat klinik biasa? Perlu klinik kerajaan juga ke? Tak boleh ke pusat perkembangan kanak-kanak tanpa refer letter ke?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...