Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday 23 July 2012

Speech Therapist- Part 3

Masalah percakapan biasanya disebabkan 3 perkara
1. Masalah pada korda suara dan lidah
2. Masalah pendegaran
3. Pemprosesan pertuturan disebabkan masalah otak atau pekembangan pertuturan

Bila saya minta explaination dari ST, dia cakap Daneen ada masalah
1. Expresif
2. Receptif

Wah keluar perkataan complicated... dahi saya makin berkerut...

Expresif itu adalah kesukaran menggunakan pertuturan untuk berinteraksi, receptif pulak sukar menafsir atau memahami percakapan orang.

Saya masih tak puas hati, apa maksud ST?

Macam nilah katanya.... kalau dalam kelas, ada budak dapat no 1, ada budak dapat no 8 ... ( nasib baik dia tak cakap no last... teruk benor tu... huhuhu)

Dalam hati saya berkata.... are you saying that my child is stupid??

Since dah ada orang menunngu kat luar... saya simpan kat dalam hati je lah dulu... bagi chance kat patient lain







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...