Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 26 July 2012

Mengajar anak ke tandas

Sekarang ini Daneen dah tak pakai diapers waktu siang... yippeee! nampaknya effort kami dah berhasil... infact dia dah tak cakap " mama Daneen nak kezing"... dia dah boleh pergi sendiri dan basuh sendiri... wah... suka.. suka..!

potty training picture
No need to use this... terus je kat toilet bowl ... senang



Tapi masa nak tidur and keluar jalan-jalan masih pakaikan dia diapers pasal mama dia belum ready nak go to the next step... siapa yang bersalah sebenarnya, mama atau Daneen?

Masa anak sorang dua... semuanya excited nak ajar anak macam-macam... bila dah masuk empat lima... semuanya take it slow.... saya perasan saya yang banyak underestimate Daneen.

Semalam masa saya balik kerja, ada ramadhan goodies bawa balik, macam biasa kami akan disambut riang oleh Daneen dan Aiz... bila nampak goodies tu, Daneen terkam saya dan tanya " Whats that?"... wah terkezutt  saya... mesti dia dengar dari mana-mana...

Sekali sekala saya ada dengar perkataan yang saya tak ajar keluar dari mulut dia... macam thank you , no, yes, love you...dia cenderung kepada bahasa omputih... mungkin sebab tengok tv... tapi dr suggest guna satu bahasa saje supaya dia tak pening... jadi since semua orang dalam rumah tu boleh cakap melayu... bahasa melayu je lah... kalau dulu saya marah kakaknya yang suka tengok cartoon alih suara melayu... sekarang dah tak marah lagi... dah dapat restu... hehehe... of course ade yang tak boleh alih bahasa ... tak kan nak tengok Oh My English dalam bahasa melayu pulak.. heheeh. Talking about this new series... Dannen dah tukar oh my God to Oh may english lah pulak... air tumpah -Ooh my english!...mainan jatuh- Ohh my english!.... Aiz nangis- Ohh my english!... kelakar dan cute jer...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...