Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 23 May 2012

Mari membaca



Saya take for granted yang Daneen tidak perlu buku sebab ada banyak buku kakak dan abangnya yang saya beli dulu-dulu. Memang boleh pakai buku-buku itu, tapi bila kita belikan dia buku yang memang khas untuk dia, dia rasa seronok  dan juga rasa buku tu dia punya... jadi ada lebih berminat. Bila saya belikan buku untuk dia, saya pastikan buku atau majalah tersebut ada character cartoon yang dia suka untuk menarik dia membelek belek buku tersebut... tentunya dia tak pandai membaca jadi gambar memainkan peranan penting.

Selalunya saya ringkaskan cerita supaya dia faham dan buat bunyi bunyian supaya cerita tu interesting.... Daneen suka saya meniru bunyi binatang dan suprise juga dia boleh meniru bunyi tersebut dan mengulang bunyi tersebut bila saya menunjukkan gambar binatang- binatang , maknanya dia tahu binatang mana mengeluarkan bunyi apa cuma dia tak nak cakap nama binatang tersebut.... paling cute bila dia meniru bunyi elephant... saya pun tak pandai nak buat bunyi elephant macam dia...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...