Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday 25 May 2012

Mari bermain

Selepas perasan yang Daneen lambat bercakap, saya beritahu kepada Akeef, Dhia dan Ayra masalah adiknya. Saya minta mereka tolong saya ajar Daneen beercakap. Bagaimana? kata saya, ajaklah Daneen bermain sama dan bercakaplah dengan dia walaupun dia tidak membalas percakapan kita.

Saya perhatikan abang dan kakaknya lebih kerap berbual dan mengajak Daneen bermain . Daneen nampak seronok dan berusaha untuk berinteraksi dengan abang dan kakaknya. Bila kakaknya mengajar perkataan , dia lebih senang mengikut.

Saya ajar juga Daneen tentang anggota badan , memang dia tak boleh tangkap kesemuanya, yang pertama dia belajar adalah gigi,  agaknya saya kerap menyebut semasa menyuruh dia gosok gigi. lepas tu dia boleh cakap pipi, kemudian hidung. Saya mengajar sambil bermain geletek-geletek dia. Tubuh dia yang gebu dan pipi dia yang bulat tu memang sedap di pegang-pegang. Sekarang lebih banyak anggota badan yang dia tahu sebut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...