Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 23 May 2012

Mari berbual

Mama saya cakap kita kena selalu berbual dengan budak yang lambat bercakap macam Daneen.... jadi saya pun cuba... mulanya memang rasa macam orang bodoh sebab bercakap sorang-sorang.... Daneen memerhati tetapi kurang reaksi...

Selepas cuba bertanya padanya dua tiga soalan , tapi dia tidak menjawab rasa macam nak putus harap juga....
biasanya bila balik kerja saya bertanya Daneen....

Daneen dah mandi?..... senyap

Daneen dah makan?.... senyap

Daneen sayang mama tak?.... senyap

Lama-lama saya pun senyap juga....

Selalunya itu ajelah saya bertanya padanya kerana takut soalan lain terlalu complicated untuk dia....atau juga saya ketandusan idea...jadi saya asyik betanya benda yang sama sahaja.

Bila satu hari dia tiba-tiba mejawab...... ayaangg mama.

Rasa seperti tidak percaya, adakah saya salah dengar....

Jadi tidaklah sia-sia.... siri bertanya secara siaran ulangan  saya itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...