Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday 10 September 2012

Unpredictable Daneen

Daneen kadang-kadang malas nak mandi... kadang-kadang rajin pulak... unpredictable betul budak ni...

Suatu petang setelah puas saya suruh... barulah dia mandi... sudah mandi pakai baju... terus dia berluru cari kakaknya berdua...

Kak Dha ( Kak Dhia) mandi? ( maksud dia,''Kak Dhia dah mandi?").... dah, jawab kak Dhia,
aju(baju)? ( maksud dia," dah pakai baju?") ... dah, jawab kakak dia lagi..." okay... agush" ( ok, bagus!) balas Daneen. Lepas tu dia cari pulak Kak Ayra dan tanya soalan yang sama... kebetulan Ayra juga dah mandi... jadi terdengar lagi pujian kepada Kak Ayra... okay ... agush!.... hehehe amboi.. sakan kalau check orang... mentang-mentang dia dah mandi...

Biasanya kalau saya pakai baju kasual di hari minggu, Daneen pasti nak ikut...kalau saya pakai baju kurung... pastinya saya ke tempat kerja, jadi dia dah faham dan tak merengek nak ikut... tapi semalam masa saya dah ready nak pegi shopping barang dapur... dia datang kat saya dan cakap..".Mama, Daneen ikut tak yah..." terkezut saya dia volunteer tak nak ikut... luar biasa ni...

Setiap apa yang Daneen cakap pertama kali, contohnya "ok agush!", saya sangat excited... walaupun susunan ayat dia tonggang terbalik...

peace...

4 comments:

  1. hello Daneen....comel je dia pose tepi pintu...
    wahh..!! bagus Daneen rajin2 brckap ye comel...^_^
    sya sgt fhm peraan ila..sbb sya kat sini pun sgt2 teruja klu hero no 2(yg seusia Daneen) tu sebut prkataan baru...w/pun ayat tunggang langgang...hehee

    ReplyDelete
  2. itulah Lily nasib sekarang dah boleh berblog (budak baru belajar nih)...bolehlah lepaskan keterujaan saya tu kat blog... kalau tak, dulu habis kawan-kawan kat opis saya dok citer pasal citer anak saya jerrr... hahaha kalau yang bujang tu mesti bosan dengar cerita pasal anak-anak...

    by the way Lily u ada blog ke?... I nak follow..

    ReplyDelete
  3. kan..?? nnti klu msing2 dah brnak pinak baru diaorg tahu mcm mna prsaan jadi ibu...^__^

    i ada blog, tpi en. suami dah bagi syarat klu nak buka blog, kena privatekan...kiranya ala2 diari utk diri sndiri dan anak branak jerr....(boleh gitu)..
    so kenalah ikut kan jerrr....hukhukhuk....
    mnta maaf byk2 ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pe Lily ... ila faham... kena dengar cakap suami... baru berkat rumahtangga...ehhh berdakwah pulak dia hehehe... apa pun seronok kenal Lily.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...