Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday 23 September 2012

Bila Daneen Berimaginasi....

Sekarang ni Daneen suka cakap sorang-sorang bila main .... saya tak sekatlah sebab takut menyekat perkembangan minda dia pulak... tak tahulah apa yang dia bayangkan bila bermain sorang-sorang tu... ye lah kalau budak lain kita mungkin faham bila kita dengar script cerita dia .... Daneen pulak sepatah dua je yang boleh faham...
 
main ke sepahhh tu ...?
 
 
Biasanya permulaan cerita bolehlah tangkap sepatah dua perkataan dengan seloww jalan cerita... lepas tu seakan dia feed up lambat cerita dia nak progress so mulalah script bertukar bahasa German... yang dengar cuma klung klang klung klang dengan amat laju... pas tu mungkin di hujung ayat ada ' kaannn...'.... nasib dia tak 'kaann...' kat saya... confirm tak leh nak response... hehehe
 
baca ape tuuu?
Suatu petang dia minta saya bacakan dia buku cerita cartoon, dia manalah tahu baca... sekadar tengok gambar bolehlah... ok Daneen... beres, mama bacakan ye ... citer woody dan buzz  masuk hutan ... saya pun bacalah ikut script kat dalam buku tu... cuma saya ringkaskan mana yang perlu... dia diam je.. kusyukk betul dengar citer saya yang siap dengan sound efffect bagai. Lepas tu sampailah kat gambar Woody ternampak lebah dan lari lalu tersadung batu dan jatuh... saya citerlah macam tu tapi tiba-tiba Daneen menjerit... saya baca sekali lagi... betullah gambar dan ceritanya macam tu... tapi si Daneen jerit lagi , dia cakap bukan... bukan.. Aiii payah macam ni ... manalah saya tahu apa yang di kepala dia... agaknya dia faham lain... imaginasi dia melalui gambar tu lain dari apa yang saya cerita... sampai sudah saya tak leh nak teka... cerita Woody tergantung je lah kat situ... nak buat camna... sabar je lah... agaknya apa yang dia imagine ye?!!
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...