Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday 14 September 2012

Antara Maaf dan Sorry...



Antara perkataan yang Daneen tahu sendiri adalah sowyi (sorry) dan maaf ( maaf ni memang clear betul sebutan dia). Tapi Daneen ada cara penggunaan dua perkataan ini dengan tersendiri.

Kalau kesalahan yang tak serius seperti terlanggar saya ke apa... dia akan cakap sowyiiii....saya baru nak buka mulut nak marah... terus tertutup...tak jadi nak marah hehehe.

Maaf pulak dia guna bila dia buat sesuatu yang lebih serius contohnya melukis corak abstract di dinding  atau percubaan mengubah suai cermin mata saya. Peristiwa yang menyebabkan  saya marah..ehh kadang- kadang kita secara automatik boleh bertukar... mata membulat... muka merah... acara membebel pun dimulakan. Belum habis membebel...berhenti  tarik nafas sebenarnya.... tiba-tiba dia cakap .... maaf maamaaaa....dengan muka kesian macam  Puss in the boots dalam cerita Sherk tu....wah! saya boleh jadi cairrrr macam ais krim letak dalam oven....sambungan bebelan saya boleh pulak bertukar jadi cakap " lain kali , Daneen jangan buat lagi ye"...dan dia akan beria-ia mengangguk....

Maaf Maamaaa.....
Bila difikirkan .... kita memang senang nak cakap sorry dari maaf.... kalau buat salah ... kita cepat-cepat cakap "eh sorry ye... tak sengaja". Kalau maaf selalu dengar masa time raya... maaf zahir batin .... jarang pulak dengar orang bersorry-sorry time raya... hehehe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...