Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 21 November 2013

Aku dilahirkan bodoh?

Wah tajuk ada sedikit dramatic....huhuhu

Saya masih ingat semasa speech therapist menyusun ayat dengan begitu berlapik untuk menerangkan keadaan Daneen... katanya ada budak dapat nombor satu... ada juga dapat nombor belas belas... jadi Daneen mungkin tergolong dalam kelompok yang belas belas itu... nasib baik dia tak cakap dapat nombor last....

Saya tahu dia berniat baik... mungkin juga saya emo... saya rasa dia nak cakap anak saya bodoh...memanglah terasa sedih.... entah mengapa seolah satu pukulan, macam mendengar berita doktor bagitahu anak kita cacat pula.

Tapi bodoh atau cerdik bukanlah sesuatu yang kekal..bukan suatu kecacatan... bukan sesuatu untuk disedihkan...cuma suatu ujian supaya berusaha lebih untuk mengubah.

Hari ini saya nak kongsikan cerita Daneen naik pentas.
Supaya kawan-kawan senasib di luar sana boleh menarik nafas.
Ada peluang dan harapan....



Tak...Daneen tak dapat nombor satu... dia dapat nombor lima... tapi mama papa bangga tahap macam Daneen terima degree..



Dan dalam ramai-ramai budak lima tahun... cikgu pilih  budak pelat si Daneen untuk choral speech....mesti yang terpilih tu semua berbakat besar... tengok bersemangat sampai terteleng-teleng...


Daneen dah buat mama papa happy sangat.... pasti Daneen pun happy ... senyum aje sepanjang hari... mungkin Daneen naik pentas lagi selepas ini... mungkin juga tidak... tapi mama yakin, lambat cakap tidak semestinya bodoh.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...