Merdeka Girl

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 15 August 2012

Belajar Warna

Saya sudah mula mengajar Daneen tentang warna... nanti ST test ... fail lagi kang kalau tak ajar. Tapi Daneen susah betul nak ingat... berkali saya ajar... biru dia kata hijau... hijau dia kata biru...

Warna pertama yang dia boleh ingat dan kenal adalah purple... memang purple tak fail kalau test... Paling susah dia nak sebut warna merah... dia sebut melah sampai terkeluar lidah....bergulung-gulung.

Daneen memang minat massak-masak ( kalau dia rajin masak bila besar nanti... emmm bestnya... sebab saya tak rajin... hehehe). Kalau tak tengok kartun , dia minta nak tengok masak - Channel 706 -Astro atau 140 BBC lifestyle unify. Jadi kalau ajar warna sambil masak-masak agaknya senang sikit dia nak ingat...

Daneen say peace...
Oh oo salah tu Daneen... peace dua jari bukan tiga...

Peace....
HAAA... baru betul... see dia dah tahu kira... ( sampai lima)

Saya suruh dia letak bintang kat semperit... tapi satu semperit satu warna sahaja...



Bila saya suruh letak warna pink , dia letak pink... bila suruh letak hijau... dia letak hijau... tapi bila tanya warna apa tu Daneen.... dah salah sebut... dia kenal warna tapi tak tahu nama ?

Tapi lepas hari tu , dia dapat kenal warna pink and melah..dan biru... tak tahulah boleh ingat sampai bila...

Bila dah masak and nak makan... siap minta nak biskut warna pink... habislah semperit pink mama... hehehe




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...